Skip Navigation Links.
Försäljningsvillkor
Order
Vi skickar en orderbekräftelse till dig vid köp.
Det är viktigt att du har fyllt i din korrekta email eftersom det är dit vi skickar orderbekräftelse vid köp. Vi återkommer till dig vanligtvis inom 24 tim. Om du mot förmodan inte skulle få en bekräftelse kan du kontakta oss för att förvissa dig om att orden verkligen kommit fram.

Kunduppgifter
Preqbi är ansvarig för de personuppgifter som du lämnat till oss. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill du göra någon ändring av uppgifterna kan du göra det själv med att logga in med ditt personliga lösenord som du skapade vid köp.
Behöver du hjälp eller vill du bli borttagen ur registret kontaktar du oss.

Minderårig?
Om du är under 18 år måste du har målsmans tillåtelse att beställa från oss

Priser
Vi reserverar oss för mellanförsäljning och prisändringar utom vår kontroll, då vi kan tvingas till en prishöjning. Vi reserverar oss också för felpublicerade priser och förändringar utom vår kontroll. Vår målsättning är naturligtvis att alltid visa korrekta priser.

Moms
Alla priser visas inklusive 25% moms.

Export utanför EU
Export av varor utanför EU medför att momsen dras av vid leveransen. Mottagarlandets moms och eventuell tull läggs senare på av respektive lands post/tullverk.

Betalning
Vi fakturerar samtliga order på faktura 10 dagar för privatpersoner från den dag då fakturan skrivs ut.
Avvikelser kan förekomma för leverans av varor och faktura då vissa varor skickas direkt från lager och därmed har olika leveranstider.
Faktura 30 dagar erbjuder vi till aktiebolag, stat, kommun samt landsting.
Varornas ägandesrätt förbehålles Preqbi tills full ersättning är erlagd.

Leverans
Varorna skickas normalt inom 1-2 veckor. Vissa av varorna tillverkas efter beställning vilket kan påverka leveranstiden. Kontakta oss vid frågor.

Frakt
Frakt tillkommer.

Garanti
Filmdukar har 5 års garanti på ramen samt 2 år på dukmaterialet.

Reklamation

Kontakta alltid oss innan Ni returnerar något till oss. Detta gäller även om vi har skickat en felaktig eller fel vara till dig. Gäller det en reparation kanske det i vissa fall går snabbare att skicka direkt till tillverkare/distributör. I samband med reklamationer och garantiärenden så står vi för frakten antingen tillbaka till oss eller till eventuell verkstad.

Eventuell tvist
Vi tillämpar alltid konsumentköplagen och vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer
Läs mer här på Konsumentverket.

Ej utlösta varor
Om du beställt en vara av oss och sedan väljer att inte hämta ut varan debiteras du för de utlägg vi gjort för porto och andra avgifter. Specialbeställda varor debiteras fulla värdet av produkten samt frakt och returfrakt. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Skador
Synliga skador på godset skall anmälas direkt vid mottagandet.
Vid dolda skador kontakta oss.

Kundvagn